Klageprocessen begynder med, at du udfylder klageformularen og vedhæfter de nødvendige bilag, som du indsender via mail.
Når sekretariatet modtager en klagesag, sendes klageformularen i første omgang i "før-høring" hos bureauet (indklagede). Ofte ender denne "før-høring" med et "før-forlig", og man undgår at oprette en egentlig klagesag. Ved et "før-forlig" tilbagebetales klagegebyret til dig som klager.
Hvis ikke der er indgået et "før-forlig", tjekker sekretariatet, at alle nødvendige bilag er modtaget. Når det er tilfældet, oprettes klagesagen, og klageformularen med bilag sendes til indklagede (udlejningsbureauet).
Indklagede kommenterer klagen i et svarskrift, som sendes til dig som klager.
Du får her mulighed for at kommentere indklagedes svarskrift i en replik.
Din replik sendes til indklagede, der har mulighed for at komme med en sidste kommentar i en duplik.
Herefter bør sagen være fuldt belyst, og duplikken sendes til dig. Sagen venter nu på at blive klargjort til forelæggelse for ankenævnet.
Sagen bliver forelagt ankenævnsmedlemmerne ved et møde. Sekretariatet kan ikke oplyse om sagens udfald via telefon eller mail.
Senest 30 dage efter ankenævnsmødet forkyndes afgørelsen for klager og indklagede.
Vandkunsten 3, 3.
DK-1467 København K
Mail: info@feriehusklage.dk
Telefon:+45 20 36 22 44